Przedział maszynki sterowej jest jednocześnie pomieszczeniem do sterowania awaryjnego okrętem. Przyglądając się mu należy wziąć pod uwagę, że przed wojną po jego bokach w górnej części znajdowały się zrzutnie bomb głębinowych, które wówczas były umieszczone pod pokładem, co zmieniono w W. Brytanii.
UWAGA: artykuł zawiera wiele zdjęć dla modelarzy, którzy ewentualnie chcieliby się podjąć stworzenia modeli redukcyjnych, czy przekrojów okrętu.
Autor: Maciej Tomaszewski
Autor wyraża gorące podziękowania Z.D.O. kmdr ppor. Markowi Mielnikowi, oraz st. mar. Sławomirowi Szkutnikowi za wyjątkowy wkład w zachowaniu najcenniejszych pamiątek na ORP "Błyskawica" i umożliwienie szczegółowego zapoznania się z nimi.
ORP "Błyskawica jest obecnie okrętem muzeum zacumowanym w porcie Gdynia
Właz do przedziału maszynki sterowej widoczny jest na zdjęciu nr.1 pomiędzy kabestanem parowym na rufie (obecnie napęd zmieniono na elektryczny), a stanowiskiem rufowym dział głównego kalibru. Widoczny na zdjęciu właz bardziej z lewej strony to właz do warsztatu okrętowego. Na zdjęciu nr.2 prezentacja otwartego włazu do przedziału maszynki sterowej. Pokrywa włazu podnosi się w kierunku dziobu okrętu.
Zdjęcia Maciej Tomaszewski
Fotoreportaż ze sterówki ORP „Błyskawica” znajdziesz klikając na poniższy przycisk:
Zdjęcia sterówki ORP Błyskawica znajdziesz tu
Początek fotoreportażu z ORP „Błyskawica” znajdziesz klikając na poniższy przycisk:
Początek fotoreportażu z ORP Błyskawica znajdziesz tu
Początek opisu centrali artyleryjskiej ORP „Błyskawica” znajdziesz klikając na poniższy przycisk:
Początek opisu centrali artyleryjskiej ORP Błyskawica znajdziesz tu
Fotoreportaż z kabiny nawigacyjnej ORP „Błyskawica” znajdziesz klikając na poniższy przycisk:
Kabina nawigacyjna ORP Błyskawica. Fotoreportaż znajdziesz tu
Fotoreportaż z niedostępnego dla zwiedzających Salonu Kaprów na ORP „Błyskawica” znajdziesz klikając na poniższy przycisk:
Salon Kaprów na ORP Błyskawica. Fotoreportaż znajdziesz tu
Podstawa prawna: Artykuł ma zadania dydaktyczno-naukowe i ma na celu krzewienie wiedzy oraz analizę krytyczną, w dążeniu do wyjaśnienia wszystkich faktów. Autor zastrzega sobie stosowanie form dozwolonego użytku publicznego, jak np. prawo cytatu. Jednakże wszystkie osoby, które uznałyby się za pokrzywdzone, autor prosi o kontakt, w celu wyjaśnienia i ewentualnego usunięcia dzieł, które byłyby objęte prawami własności.